ŁUSZCZYCA STÓP

ŁUSZCZYCA STÓP (Psoriasis)

Łuszczyca jest jednym z najczęstszych schorzeń skóry uwarunkowanym genetycznie. Ma ona przewlekły i nawrotowy przebieg. Choroba ma postać złuszczających się wykwitówi w postaci grudek lub łusek, które ustępują bez pozostawienia śladu. Zmiany mogą pojawiać się w różnych częściach ciała. Najczęściej spotykana u nas w gabinecie jest łuszczyca stóp.

Wraz ze zmianami skórnymi może współistnieć łuszczyca paznokci, choć ten typ łuszczycy może być jedynym objawem choroby. Na paznokciach łuszczyca może objawiać się jedynie w postaci naparstkowych wgłębień lecz częściej spotykane są pobruzdowania, podpaznokciowe rogowacenie, zgrubienie, zmatowienie oraz żółtawe zabarwienie płytek.

W CZYM MOŻE POMÓC PODOLOG?

Pacjent, który zgłasza się do gabinetu podologicznego ze zmianami łuszczycowymi po raz pierwszy zostaje poinformowany o tym jakiego rodzaju mogą być te zmiany i zostaje skierowany do lekarza dermatologa w celu potwierdzenia diagnozy i wdrożenia ewentualnej terapii. Po takiej wizycie lekarz powinien skierować Pacjenta spowrotem do podologa, aby odpowiednio zajął się jego chorymi stopami. Ponieważ choroby łuszczycowej nie da się wyleczyć (należy do chorób przewlekle leczonych), wskazane są regularne wizyty w gabinecie podologicznym w celu utrzymania dobrej kondycji skóry stóp. Dzieki zabiegom wykonywanym w gabinecie podologicznym zmiany na stopach są usuwane (w zależności od nasilenia), a stosowane maści przepisane przez lekarza dermatologa dają lepsze rezultaty. Skóra jest bardziej elastyczna i mniej wysuszona, choć nie ukrywam, że jeśli pojawią się czynniki nasilające objawy należy powtórzyć zabieg.

Jeśli natomiast zmiany dotyczą paznokci podolog może wygładzić płytki odpowiednio przeznaczonymi do tego narzędziami i jeśli będzie to konieczne wyrównać je odpowiednią masą do rekonstrukcji paznokci. Jest to bardzo bezpieczny zabieg dający naturalny wygląd paznokciom.