WRASTAJĄCE PAZNOKCIE

To problem bardzo często spotykany bez względu na wiek, bardzo bolesny i często wymagający pomocy...

WRASTAJĄCE PAZNOKCIE – to problem bardzo często spotykany. Niestety Pacjenci zgłaszający się do gabinetu mają najczęściej już mocno wrośnięty paznokieć, z widocznym ziarninowaniem, dużym stanem zapalnym, nierzadko z wydzieliną ropną i oczywiście objawami bólowymi, które są często nie do zniesienia.

Dlaczego tak się dzieje? Czy można temu zapobiec?

Oto kilka informacji na temat powstawania tego problemu oraz porad dotyczących zapobiegania wrastaniu paznokci.

PRZYCZYNY WRASTANIA PAZNOKCI SĄ NASTĘPUJĄCE:

• Zła pielęgnacja paznokci - nieprawidłowe skracanie lub podcinanie czy też wycinanie bocznych fragmentów płytki, tzw. obcinanie na okrągło. (najczęstrza przyczyna)
  • Buty na wysokich obcasach, z wąskimi czubkami, zbyt dopasowane lub zbyt luźne
  • Zaburzenia wzrostu paznokcia, uszkodzenia mechaniczne,
  • Często niekontrolowany wzrost po zabiegu chirurgicznego usunięcia fragmentu lub całej płytki paznokcia
  • Predyspozycje genetyczne (budowa paznokcia)
  • Wady stóp

Widząc, jak wiele czynników wpływa na fakt, że paznokcie zaczynają wrastać, należy podjąć działania w kierunku ZAPOBIEGANIA temu problemowi. Przede wszystkim:

• Prawidłowo obcinać paznokcie (prosto z lekko zaokrąglonymi bokami, aby nie powodowały uszkodzenia skóry sąsiadujących palców)
  • Po obcięciu paznokci dokładnie obejrzeć je, czy nie został jakikolwiek fragment, który mógłby zacząć wrastać.
  • Nosić obuwie, które nie powoduje ucisku palców stóp i ocierania zewnętrznych stron palców o wewnętrzną część buta, tym samym zapobiegając uszkodzeniu ciągłości skóry przez stale uciskający w jedno miejsce paznokcieć. (zwykle dotyczy to pozostawionych fragmentów paznokci lub szerokich płytek tzw. w kształcie łopatek)
  • W miarę możliwości przy deformacjach stóp postarać się o odpowiednio dostosowane wkładki do butów, które prawidłowo ukształtują stopę odciążając ją w strategicznych punktach.

JAKIE SĄ OBJAWY WRASTANIA PAZNOKCIA?

• Najpierw podczas chodzenia odczuwany jest dyskomfort w postaci nieprzyjemnego bólu, który nasila się bardziej w obuwiu z wąskimi czubkami. Podczas ucisku palcem, także czujemy ból. W przypadku, gdy paznokieć jest tylko lekko wycięty i ma krótką drogę wzrostu, problem sam mija. Jeśli jednak paznokieć jest usunięty zbyt głęboko zaczynają się pojawiać następne objawy.
  • Kolejnym objawem wrastającego paznokcia jest lekkie zaczerwienienie wału paznokciowego w miejscu, gdzie ten paznokieć zaczyna uciskać coraz bardziej. Jest to czas, aby bezwzględnie udać się do podologa, który szybko i bez bólu usunie problem.
  • W momencie, gdy „przenosimy” ten problem - paznokieć, który uciska, narusza ciągłość skóry i wówczas zaczynają pojawiać się objawy, które wymuszone są obronną reakcją organizmu. Gdy pojawia się rana oczywiście związane jest to z dużą bolesnością, w miejscu tym może pojawiać się osocze lub przy głębszym nacięciu krew. W tym przypadku specjalista podolog może jeszcze pomóc Pacjentowi w odpowiednio krótkim czasie powrócić do zdrowia.
  • Często jednak Pacjenci próbują sobie radzić sami i tym samym doprowadzają stan swoich paznokci do momentu pojawienia się tzw. „dzikiego mięsa”, niejednokrotnie ropiejącego i niewyobrażalnie bolesnego. Oczywiście jest to ostatni etep wrastania paznokcia kiedy to terapia wymaga czasu i cierpliwości ze strony Pacjenta. Jeśli z taką zmianą traficie Państwo do naszego gabinetu, terapia będzie trwała kilka tygodni ale zakończy się napewno sukcesem. Oczywiście przy odpowiedniej wspołpracy z podologiem.
  • Absolutnie odradzam wizytę u chirurga ponieważ jedyną terapią w takiej sytuacji będzie usunięcie zmienionego paznokcia, co niejednokorotnie kończy się długim okresem rekonwalescencji, nie mówiąc o przypadkach zakażeń rany gronkowcem złocistym (Streptococcus aureus)- co w późniejsym czasie utrudnia gojenie się rany. Palec po zabiegu boli, jest utrudnione chodzenie i często też bywa, że paznokieć, który został usunięty, ponownie wrasta lub rośnie zniekształcony.
  • Dlatego zapraszam do gabinetu na korygowanie wrastających paznokci metodą ORTONYKSJI, czyli zakładania klamer korygujących.

W naszym gabinecie klamry dobierane są stosownie do wielkości zmiany. Posiadamy 3 rodzaje klamer drutowych oraz klamry plastikowe. Nasza wiedza pozwala na eliminowanie problemu poprzez odpowiednio dobraną metodę działania. Gwarantujemy 100% pewność, że terapia zakończy się sukcesem.