Ortozy – trwałe, wykonane z odpowiedniego materiału oraz na indywidualne potrzeby Pacjenta środki, które służą do odciążania, terapii i profilaktyki deformacji palców stopy…

W trakcie życia i eksploatowania kończyn dolnych dochodzi do zmian i deformacji, które w dużym stopniu uwarunkowane są genetycznie. Możemy temu zapobiegać będąc świadomi tego faktu, ale często bywa tak, że niestety lekceważymy problem lub niejednokrotnie przyczyniamy się do rozwoju tych zmian, a nawet przyspieszamy ich powstawanie. Nieświadomość prowadzi do szybszego rozwoju deformacji chyba, że środki wdrożone do terapii stosowane są konsekwentnie i z wytrwałością.

PRZYCZYNY POWSTAWANIA DEFORMACJI:

• obciążenia genetyczne
  • ogólna higiena poruszania się
  • rodzaj wykonywanej pracy
  • odpowiednio dostosowane obuwie do wykonywanej pracy
  • stan układu kostnego i deformacji kręgosłupa
  • waga ciała
  • podłoże, po którym stąpamy
  • stosowanie wkładek
  • choroby kości, stawów
  • choroby układowe
  • zaburzenia hormonalne
  • uszkodzenia mechaniczne
  • schorzenia tkanki kostnej i łącznej

Wszystkie zmiany można skorygować (jeśli nie ma przeciwwskazań) odpowiednio dobranymi ortozami, wykonanymi na miarę.

Nowoczesna technologia pozwala na wykonanie środków odciążająco – korygujących z materiałów bardzo miękkich i stabilnych, prawie nie odczuwalnych przez Pacjentów w trakcie ich stosowania.

WSKAZANIA DO WYKONANIA ORTOZ:

• odciski, rany, owrzodzenia
  • ochrona przed tarciem, otulanie
  • korekta palców młotowatych,
  • w celu przywrócenia funkcjonalności stopy
  • stopa Charcot’a

Zapraszamy do Gabinetu na konsultacje w trakcie, których dowiedzą się Państwo czy i jaki rodzaj ortozy potrzebujecie.

UWAGA! Im szybciej zaczniesz dbać o stopy tym dłużej będziesz cieszyć się zdrowiem.