Podoskop to urządzenie diagnostyczne do badania stóp, wyposażone w lustro, światło LED i coraz częściej w kamerę.  Dzięki temu urządzeniu można badać stopy dzieci, młodzieży i dorosłych. Badanie podoskopowe daje specjaliście wiele informacji dotyczących kształtu stopy, obecności zgrubień na podeszwie, ale także umożliwia przeprowadzenie badania statycznej i dynamicznej stabilności stóp. Jest to możliwe dzięki odbiciu lustrzanemu i specjalnemu podświetleniu stóp.

Zamontowana Kamerka Full HD, która znajduje się w podoskopie w naszym Gabinecie, daje możliwość wykonania zdjęcia, ale także nagranie krótkiego filmu np. podczas wykonywania przysiadu. Dzięki temu można zaobserwować nawet najmniejsze odchylenia od prawidłowego ułożenia stóp podczas ruchu.

Nasze Urządzenie posiada także oryginalne oprogramowanie, które pozwala na archiwizowanie zdjęć i filmów wykonanych podczas badania.

Jak wygląda badanie?

Badanie podoskopowe jest nieinwazyjne i bardzo proste. Pacjent proszony jest o zdjęcie obuwia i skarpetek, a następnie o stanięcie na podoskopie. Po wykonaniu tej czynności włączana jest kamera i wykonane zostaje zdjęcie, które jest przesłane do komputera. Jeśli zachodzi konieczność wykonania ruchu specjalista prosi o wykonanie np. przysiadu i w tym momencie włącza funkcję nagrywania dzięki czemu po wykonaniu tej czynności i zapisaniu w pliku na komputerze może przeanalizować ruch obu kończyn i stóp.

Dzięki temu badaniu specjalista otrzymuje informacje o obecności wad stóp oraz nieprawidłowości w obciążeniu stóp na różnych obszarach.
Badanie jest szczególnie polecane osobom chorym na cukrzycę w ramach profilaktyki Zespołu Stopy Cukrzycowej ale także chorym na RZS czyli Reumatoidalne Zapalenie Stawów.

Zaleca się wykonać badanie podoskopowe w celu:

• monitorowania rozwoju stóp dzieci
  • zdiagnozowania i leczenia płaskostopia
  • leczenia Halluxów
  • profilaktyki chorób stóp
  • likwidacji bóli stóp, kręgosłupa, kolan
  • wdrożenia ochrony organizmu u osób wykonujących pracę stojącą
  • doboru odpowiedniego obuwia
  • profilaktyki Zespołu Stopy Cukrzycowej
  • profilaktyki stóp i stawów u sportowców i doboru odpowiednich butów

Badanie podoskopowe umożliwia także podjęcie leczenia w przebiegu:

• rozmiękania chrząstki stawowej rzepki
  • zapalenia Ścięgna Achillesa
  • bóli kręgosłupa
  • wad postawy
  • zwichnięć stawu skokowego
  • zaburzeń pracy stawów krzyżowo-biodrowych
  • a także bóli stawu kolanowego, podudzia oraz biodrowego.

Po wykonaniu badania podoskopowkego Pacjent może otrzymać indywidualny plan ćwiczeń, indywidualne wkładki ortopedyczne, a także ogólne zalecenia co do prawidłowego doboru obuwia, a wszystko to dlatego, aby wady stóp nie postępowały.